Yhdistyksen toiminta

Yhdistyksen sääntöjen mukaisen tarkoituksen toteuttamiseksi yhdistys muun muassa:

• kokoaa yhteen eurooppaoikeudesta ja eurooppalaisten maiden oikeudesta kiinnostuneita lakimiehiä ja oikeudellisia asiantuntijoita
  • järjestää alan seminaareja ja koulutustilaisuuksia
  • ylläpitää kontakteja vastaaviin ulkomaisiin yhdistyksiin (esim. kansalliset sisarjärjestöt, Nordic Network of European Law Studies NNELS), sekä
  • koordinoi Suomen maaraporttien valmistelua kattojärjestönsä FIDE:n seminaareihin joka toinen vuosi.

Eurooppaoikeuden yhdistyksen toiminta rakentuu EU-oikeutta ja kansainvälistä oikeutta käsittelevien seminaarien ja keskustelutilaisuuksien sekä vuosittain järjestettävän Eurooppaoikeuspäivän ympärille. Yhdistyksen tapahtumista löydät tietoa täältä.

Lisäksi yhdistys koordinoi Suomen maaraporttien valmistelua kattojärjestö FIDE:n joka toinen vuosi järjestettäviin kongresseihin, joissa käsitellään ajankohtaisia eurooppaoikeudellisia aiheita. Nämä aiheet liittyvät EU:n rakenteisiin, kilpailuoikeuteen ja johonkin ajankohtaiseen aineellisen eurooppaoikeuden kysymykseen, usein sisämarkkinaoikeuden alalta.

Seuraava FIDE-kongressi järjestetään toukokuussa 2023 Bulgarian Sofiassa. FIDEn kongresseista löydät lisätietoa kattojärjestön sivuilta.